За втора поредна година в края на  2019 г., Додо Академия реализира своята благотворителна кампания „Приказна Коледа“ 2. Повече от 100 ръчно изработени от деца, родители и учители коледни картички, с вградена играчка за елха от текстил зарадваха своите получатели в различни точки на света. Благотворителната кампания "Приказна Коледа" 2 бе насочена, както към насърчаване на четенето от най-ранна детска възраст, към повишаване на общуването между деца и родители, но и към опазване на природата. Със събраните дарени средства на стойност 356 лв. бяха закупени детски енциклопедии и книги, половината от които бяха дарени на децата от група "Невен" на ДГ "Здравец" - гр. Велико Търново, а останалите са предоставени за споделено ползване в библиотеката на Powwow Club.

По традиция през януари 2020 г., част от децата в Додо Академия посетиха своите нови приятели от IV-та подготвителна група "Невен" на ДГ "Здравец", за да ги зарадват с новите книги, да споделят знания и да ги насърчат в предстоящото за тях през тази година ново предизвикателство- прекрачване прага на училището. 

Приятелски съвет на малките "невенчета" даде 10-годишният Даниел от Додо Академия: "Не си мислете че в I-ви и в по-горните класове е много страшно и трудно. Забавно и приятно е! Ще научите много неща, ще се срещате с нови приятели, ще имате добри учители", с което вдъхна увереност на бъдещите първокласници.

Ето какво споделят деца, родители и учители за благотворителността, за необходимостта от четенето и каузата заедно да даряваме Знание.

- Необходимо ли е да се включваме и да организираме благотворителни кампании?

Никол/10 г./: - Важно е, защото така помагаме за различни каузи, с което всъщност правим добрини.

- Какво според вас мотивира деца и родители да се включват в кампанията на Додо Академия "Приказна Коледа" 2?

М. Абулибде/родител/: - Мен лично най-вече ме мотивира това, че кампанията е свързана с книги и четене, което е изключително важно в днешно време. Книгите ти дават възможност да си представяш различни светове.

Т. Здравкова /родител/: - Мотивира ме това, че каузата е благотворителна, както и примера, който се дава на децата. Това е "заразно" добро.

- Как се зароди твоята любов към книгите?

Айя / 9г./: - Бях на 7 г. и половина, когато разбрах колко съм грешала като съм казвала, че книгите са гадни. Прочетох няколко интересни книги и така започнах да чета постоянно.

Защо е необходимо да се чете?

Айя / 9г./: - Книгите откриват нови светове, развиват въображението ни и ни учат на разни неща.

Какво ще кажете на децата, които не отделят време за четене на книги?

Айя / 9г./: - Знанието е богатство.

Сиера/10 г./: - Не спирайте да четете, защото от книгите се учим да говорим правилно, да разказваме. Книгите могат да те радват или пък да те натъжат. Чрез книгите можеш да запазиш детското в себе си.

Защо трябва да предпочетем книгата пред мобилните устройства?

Сиера /10 г./: - Не знам. Да, защото в книгата като четем ние сме героите и влизаме в чуден свят, потапяме се в историята.

Айя / 9г./: - Телефонът не заема толкова място, колкото книгата, но когато държиш книгата ти държиш знанието в ръцете си. Като му падне батерията на телефона, той се изключва и тъкмо си се заинтригувал... и той угасва. А и тия постоянни реклами...

Сиера/10 г./: - Телефоните повреждат зрението.

Амира/10 г./: - Когато четем срещаме повече непознати думи, отколкото когато ги търсим в интернет. Така научаваме тяхното значение и обогатяваме своя речник - думите, с които си служим, за да общуваме помежду си. 

Какво място заемат книгите в съвременния свят на информационните технологии?

А. Вачева /учител в ДГ "Здравец"/: - За съжаление, книгите не са обект на внимание от страна на голяма част от младите и подрастващи хора. Новите технологии предлагат достъпен и по-бърз начин на информираност по различни интересуващи ги теми и този факт превръща книжното тяло в елемент със затихващи функции. Ключова е ролята на родителите и учителите да възпитават любов и отношение към книгите, да изтъкваме предимствата и достойнствата им, както и да предоставяме пряк контакт на подрастващите с подходящи книги, съобразени с техните интереси и интелектуални възможности. "Докосването" до информацията, в прекия смисъл на думата, чрез разлистването на страниците на книгата, ароматът от мастилото, са усещания, от които в никакъв случай не бива да лишаваме децата си. Общуването с книгата не може да се замени от никакви технологии.

Споделете модерни начини, с които може да бъде събуден интересът към книгите.

А. Вачева /учител в ДГ "Здравец"/: - Споделям от практиката си като детски учител. Създаваме т.нар. "големи книги" - харесваме си с децата любима приказка, избираме техника на изработване / с отпадъчни материали, чрез апликации, квилинг, с природни материали и др./ и изработваме големи книги. Децата влагат труд и творчество в изработката на избраните моменти за илюстрация на литературното произведение и това го прави ценно  и важно за тях, а и за околните. Друга реализирана идея е създаването на собствен проект за книга, с текст и илюстрации. Провокиране на децата да открият конкретна информация в книгите от наличната в групата библиотека и да я споделят с останалите също предизвиква интерес.


Додо Академия сърдечно благодари на всички, които се включиха в поредната ни благотворителна кампания. Желаем на всички благодатна година, изпълнена със знание.