Една поредица на Додо Академия...

С участието на родители... и техните деца.

Две седмици назад във времето... В един обикновен седмичен ден...

Сутрин: „- Хайде ставай, че ще закъснееш за училище! Моля те, по-бързо! Tрябва да тръгваме, защото имам много работа! Нямам време да те чакам.“

На обяд: „Гладен съм! Не искам да пиша тези домашни. От тях нямам време да играя, да рисувам, да изляза навън с приятели.“

Вечер: „Как мина училището днес? Написа ли си домашните? Остави този компютър! Загаси телевизора! Оправи си стаята, че нямам време да сготвя нещо! Когато имаме време, ще се забавляваме заедно.“

Е, вече е днес! И извънредно някак си, положението е: „Имам време“.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Как прекарват времето си заедно, в една неочаквана за всички ситуация, споделят родители и деца от Додо Академия в поредицата: „С деца под карантина“.

В интервю за Додо Академия Мария Станева-Абулибде споделя:

- Как се справяте с наложените ограничения и как влияят те на професията ви?

Мария: Не ги приемам като ограничения, а като неща, които самите ние трябва да си поставим – свободата означава сам да си налагаш ограничения. Все още не влияе върху професията ми, но имам притеснения за бъдещ период и се надявам да не се отрази финансово цялата ситуация.

- Вече фразата „Нямам време“ не е актуална. Споделете как прекарвате времето си заедно с децата и какви щуротии ви се случват? 

Мария: Като цяло аз ходя на работа – от 10 ч. до 15 ч. всеки ден. Откакто си направиха група с видеовръзка в класа / не че досега нямаха група/ като цяло дните минават по-лесно. Стараем се всеки ден да излезем на разходка – разбира се, на места, където няма хора. /Имаме в близост пътека, която ни качва On the top of the hill и е в гориста местност. Една сутрин станахме в 6 часа сутринта и посрещнахме изгрева пред Царевец, тренирайки карате. Наистина, иначе не бихме се сетили.

- Какво мислите за online обучението и какви трудности срещате?

Мария: В началото беше пълна комедия – всеки учител, клас, родител, ученик да се „спасява“, т.е. да си изберат сами канала, чрез който ще контактуват. Започнаха през така или иначе създадената от учениците група, която имахме. Амира беше IT – трябваше да добавя класния ръководител и учителите по специализираните предмети. Тъй като въобще не беше работеща системата започнах да чета и да търся решение. И, воала – платформата Teams. Събрах имейлите, разпратих покани и вечерта тествахме. Децата бързо разбраха, но учителите... Голям смях падна за всички... На другия ден училището реши, че ще се използва точно тази платформа..., но те ще ни спуснат потребителските имена. Много „обичам“, когато училището се намеси „рационално“ и срине всичко, направено досега, като до момента само „чупи пръсти“ и остави учителят и нас да се справяме без никакви указания! Както и да е  - поне вече знаехме как работи платформата и просто направихме нови регистрации. А старите решихме, че ще се използват от родителите.

Много е важно как възприемаме обстановката, каква поука ще си вземем и как ще предадем това на децата. Ето, онлайн обучението определено показва възможностите на интернет, но зависи как ги представиш. Винаги можеш да намериш начин да се разходиш, но за повечето хора разходката е МОЛ и магазини, затова за тях е страшно.

- Кое е първото нещо, което ще направите, когато се върнем към нормален начин на живот?

Мария: Какво е първото нещо...? Едно от първите неща ще е организиране на „вечеринка“ в Cybar. А иначе, честно казано, не приемам ситуацията като наказание, за да мечтая какво ще направя като приключи.

Какво определение дават децата на термина "извънредно положение"?

Извънредно положение – що е то?

Амира: Ваканция...Обявява се, когато има опасност от заразяване, трябва да си стоим вкъщи и да не се събираме на групички.

Додо Академия желае на всички здраве, търпение и... вдъхновение.